شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم راسرت مجری و خبرنگار سرشناس آمریکایی روز جمعه 13 ژوئن(24 خرداد) در سن 58 سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت.

به گزارش ایرنا وی که مجری و نویسنده برنامه ملاقات با رسانه های شبکه خبری ان.بی.سی بود، با معروف ترین مقامها و شخصیتهای آمریکایی مصاحبه داشت. مرگ راسرت با پیامهای تسلیت شخصیتها و مقامهای آمریکایی شامل جرج بوش رئیس جمهوری آمریکا، ال گور معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا و برنده جایزه صلح نوبل، باراک اوباما و جان مک کین نامزدهای احزاب دمکرات و جمهوریخواه در انتخابات رئیس جمهوری آمریکا و بسیاری از شخصیتهای آمریکایی همراه شد.

راسرت معاون ارشد رئیس شبکه ان.بی.سی بود و مجله تایم در سال جاری او را در میان یک صد افراد با نفوذ جهان قرار داد. او از دانشکده حقوق فارغ التحصیل و در ستادهای انتخاباتی فرماندار سابق نیویورک و یکی از سناتورهای سابق این ایالت فعالیت کرد.
راسرت از سال 1984 در شبکه ان.بی.سی مشغول به کار شد و اولین مصاحبه یک شبکه آمریکایی با پاپ ژان پل دوم را در سال 1985 ترتیب داد. وی در سال 1988 رئیس اداره واشنگتن این شبکه شد.  او نتیجه انتخابات سال 2000 آمریکا را پیش بینی کرد.

راسرت از سال 1991 مجری برنامه ملاقات با رسانه ها شد. او به جستجوی شدید فایلهای برنامه اش معروف شده و در برنامه هایش گفته های قبلی میهمانهای این برنامه را که ضد و نقیض هستند، پیدا و نقل کرده و آنان را به چالش می کشاند.

کد خبر 54880

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز